2011. április 27., szerda

Rozmaringos- fokhagymás báránysült

Minden Húsvétkor kötelező a báránysült a mi családunkban. Régmúlt időkre nyúlik vissza ez a szokásunk. Vagy töltve ettük vagy fokhagymásan sütöttük meg. Most rozmaringgal újítottam. Szenzációs lett. Sajnos, mire észhez kaptam, már megettük nagy részét, így nem sikerült lefényképeznem egészben ezt a gyönyörűséget.
Hozzávalók:
- báránycomb
- 1 tk rozmaring
- 1 nagy fej fokhagyma
- 1 tk bors
- 1, 5- 2 tk só (ízlés szerint)
- 1,5 dl olíva olaj
- 1,5 dl fehér bor
- 3- 4 dl víz

Elkészítése:
A vásárolt fél bárányról Bubi levagdosta a csontokat, kisebb húsokat. Beirdalta szépen a combot. A húsos csontból levest készítettem, a combot a következő módon készítettem el.

A fokhagymát, a rozmaringot, a sót, borsot összeturmixoltam az olajjal. Ezzel alaposan bedörzsöltem a beirdalt combot.
Egy magasabb jénai tepsibe helyeztem. Öntöttem alá vizet és fehér bort. Lefedtem fóliával és előmelegített sütőbe közepes lángon 3 óra alatt készre sütöttem. Közben gyakran locsolgattam a saját levével.
Ecetes- hagymás krumplisalátával ettük. Gyermekkorom óta ez hagyomány a családban. Bubiéknál is.
A salihoz megfőztem héjában a krumplit majd felkarikáztam. A főtt tojásokat szintén. Lilahagymát vettem erre a célra, azt is karikára vágtam.
Kb 2,5 dl vízbe elkevertem 2, 5 ek cukrot, 1 ek sót és 2 ek ecetet. Ezzel öntöttem nyakon a salimat. Megforgattam egy kicsit és hagytam 1- 2 órát, hogy összeérjenek az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése