2011. január 15., szombat

Kókuszos pillanat

Csütörtökön 1/2 4 körül telefonáltak F.Petru és Márti, hogy meglátogatnának bennünket. Ekkor már Makónál jártak. Mi 4-ig dolgozunk, így hát sok időm nem volt készülni. Elhatároztam, hogy vacsira pizzát rendelünk és készítek valami extra gyors desszertet. Igen ám, csakhogy mi is legyen az a gyors desszert?
Végigfutott az agyamon pár dolog, aztán a neten kezdtem keresgélni és pillanatok alatt eldöntöttem, hogy az alábbi kókuszos finomsággal örvendeztetem meg a vendégeinket.
Az a helyzet, hogy nekem is igen megtetszett az íze. Annál is inkább, mivel valami nagyon minőségi 85%-os kakaóvaj tartalmú csokit olvasztottam a tetejére, amit Szabolcs hozott Írországból csak megfeledkeztem róla. Látnotok kellett volna, hogyan olvadt szét a gőz fölött. Egy pillanat alatt csupa krém lett belőle.  És az íze............hát olyant sem ettem gyakran............
Hozzávalók:
- 13 ek liszt
- 13 ek cukor
- 3 egész tojás
- 3/4 csomag sütőpor
- 1 dl olaj
- 2 dl tejföl
Mázhoz:
- 6 ek víz
- 4 ek cukor
- 12,5 dkg vaj
- 10-15 dkg étcsoki
- 10 dkg kókuszreszelék

Elkészítése:
A tésztához a lisztet, cukrot, tojást, olajat, tejfölt, sütőport jól összekeverem és a masszát egy olajozott tepsibe öntöm. Előmelegített sütőben közepes lángon készre sütöm.
Amíg a tészta sül, összemelegítem a vizet, a cukrot, a vajat és a csokit. Leveszem a tűzről és beleszórom a kókuszreszeléket. Összekeverem és a kisült tésztán elsimítom. A tetejét kókuszreszelékkel külön is megszórom. Hűvös helyre teszem majd egy kis időre a hűtőbe is bedugom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése