2011. január 17., hétfő

Kukoricás kenyér

Vasárnap reggel kenyérsütős kedvem támadt. Kevés volt a finomlisztem, viszont volt itthon kukoricalisztem. Gyorsan felütöttem a netet receptet keresni hozzá. Nana oldalán találtam egy szimpatikus kenyeret, amelyet kisebb változtatással el is készítettem.
Hozzávalók:
- 25 dkg finomliszt
- 20 dkg kukoricaliszt
- 5 dkg kukoricadara
- 3 dl víz
- 1 csomag szárított élesztő
- 1 tk só
- 2 ek olívaolaj
- 2 szem főtt krumpli reszelve

Elkészítése:
Mindent egyszerre beteszek a kenyérsütőgépbe, természetesen a megfelelő sorrendben.
Géppel dagasztom. Amikor leáll, ki is kapcsolom a gépet és benne hagyom 40 percig, hogy keljen. Ekkor kiveszem, átgyúrom, bevagdosom a tetehét. Liszttel megszórom és sütőzacskóba helyezem, amin 2 -3 picike lyukat vágok a gőznek. Ismét 40 perc kelesztés következik. Előmelegített sütőben kb 220 fokon 20- 25 percig sütöm. Ha elkészül a sütőzacskót azonnal leveszem, hogy ne izzadjon be és jól szellőző deszkára teszem hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése