2010. május 23., vasárnap

Zabpehely rántva

Amikor meghallottam a receptet máris tudtam, hogy én ezt szeretni fogom.
Mint ismeretes, a zabpehely rendkívül jótékony hatással van az emésztőrendszerre magas rosttartalma miatt, azonkívül a koleszterinszint csökkentésésre is kiváló természetes "gyógyszer".
Ami az ízét illeti, elég semleges, viszont fűszerekkel nagyon fel lehet dobni.
Hozzávalók:
- 1 bögrényi zabpehely
- 2 bögrényi víz
- só
- 5 gerezd fokhagyma
- vega mix vagy vegeta
- 1 tojás
- pici liszt
- tojás a panírhoz
- zsemlemorzsa
- olaj a sütéshez

Elkészítése:
A zabpelyhet kétszeres mennyiségű vízben vegeta hozzáadásával kb negyed órát főzöm. Figyelni kell, mert könnyen odaragad. Amikor kezd ragacsossá válni, akkor leveszem a tűzről. Megvárom, amíg kihűl, beleütök egy tojást, szórok rá egy kis lisztet és hozzáadom a zúzott fokhagymát.
Az eredeti recept szerint nem kell bele tojás és ennek megfelelően liszt sem, de nekem úgy tűnik, hogy így sokkal fasírtosabb. Lehet még ízlés szerint zöldfűszerekkel bolondítani, de fokhagymával is szuper jó.
Nos, kis golyókat formálok belőle, amit lisztbe, tojásba és prézlibe forgatok és forró olajon kisütöm.
Szalvétára szedem , hogy a fölösleges olajat szívja fel.
Az eredeti recept szerint, fözés és fűszerezés után egy nagyobbacska tálcán kell elsimítani a masszát kb 2 cm vastagságúra, miután kihűlt felkockázni és úgy panírozni.
Szerintem nem a formája a lényeg......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése