2010. május 23., vasárnap

Csöröge (kelt)

Gyerekkoromban ettem utoljára. Drága nagymamám szenzációs csörögét tudott készíteni. Mindig csodáltam gyors és ügyes mozdulatait. Pillanatok alatt csodaszép kis tekervényeket formázott a nyers tésztából. Azt hittem, hogy soha nem leszek képes hasonló bravúrokra. És lám elérkezett ennek is az ideje, hiszen bölcs Salamon szerint " rendelt ideje van az ég alatt mindennek", így a csöröge sütésnek is.
Rájöttem, hogy nem is igényel akkora tudományt az elkészítése, mint gondoltam. Lehet, hogy ezután gyakrabban fogunk csörögézni?????
Ha igen, akkor kipróbálom majd az élesztő nélküli variációt is. Állítólag az az igazi.
Ja....és a lekvár kínáló kis tányérkészletet anyósomtól örököltem és kifejezetten erre a célra találták ki.
Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 4 tojássárgája
- 5 dkg vaj
- 5 dkg cukor
- 1 csomag szárított élesztő
- 1 dl tejföl
- 1 ek rum
- csipet só
- sütéshez olaj
- porcukor a szóráshoz
- házi baracklekvár és eperlekvár

Elkészítése:
A hozzávalókat jól eldolgozom és fél óráig pihentetem. Kinyújtom kb 3 mm vastagságúra és derelyevágóval kis téglalap alakokat vágok belőe ( 10X 4cm). A lapoknak a belsejét hosszában még kétszer bevágom és a végeket a vágásokon keresztül áthúzom. A vágásokat, a formázást lehet bátran variálni.  Forró, bő olajban, fedővel letakarva mindkét oldalát megsütöm. Szűrőlapáttal szalvétára kiszedem majd porcukrozom és házi készítésű lekvárokkal kínálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése