2010. április 4., vasárnap

Húsvéti kalács

Elfelejtettem lefényképezni közelről a kalácskáimat. Mindenkinek készült egy kisebbecske.
Eredetileg nem volt a tervemben, de ma reggel mégis úgy döntöttem, hogy gyorsan összedobom, mert ugye a kalács is hozzátartozik a Húsvéthoz.
Nem sikerült csillagos ötösre a formája, de az íze nagyon jó lett. Gyors élesztőt használtam, ami azt jelenti, hogy nem kell keleszteni. Így jelentősen lecsökken az elkészítésre szánt idő. Talán ezen a képen látszanak a legjobban.
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 1 csomag szárított gyors élesztő
- 5 dkg cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- csipet só
- 2,5 dl langyos tejszín
- 1 egész tojás és egynek a fehérje ( a tésztába )
- 5 dkg mazsola
- 1 tojás sárgája egy kanál tejjel elkeverve

Elkészítése:
A lisztet egy mélyebb tálba szitálom. Elkeverem benne az élesztőt. Rendre hozzáadom a többi hozzávalót és jól kidolgozom a tésztát. A legegyszerűbb robotgéppel.
Letakarom és 15 percig állni hagyom. Nem kell hoszabb ideig keleszteni a gyors élesztő miatt. Ennyi idő alatt a sütő is felforrósodik.
Kis fonatokat készítettem. Megkentem tojássárgájával, amit tejjel kevertem össze. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral. Megkentem vajjal és erre  helyeztem őket.
Mint már említettem, előmelegített sütőbe helyeztem és 180- 190 fokon( gáz sütő ) kb 30- 35 percig sütöttem. Ha egyben hagyom a tésztát , egy kicsivel hoszabb a sütési idő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése