2010. március 10., szerda

Kijevi szelet

Bevallom, elsőre nem volt túl szimpatikus a recept, de Bubi egyik kolleganője sütött ilyent és nagyon ízlett neki.
Rákerestem a neten a receptre és hát könnyű dolgom volt, mert szinte mindenhol hasonló módon írták le az elkészítésének módját.
Megérte kipróbálni, mert szenzációs!!! Egy- két nappal a szeletelés előtt érdemes elkészíteni, hogy a lapok bepuhuljanak és lehessen szeletelni. A recept szerint négy lapot sütöttem, de úgy nagyon magas lett volna. Így három lapot töltöttem meg. Egyet pedig kettőbe vágtam és úgy töltöttem meg krémmel. Nagyon jó lett úgy is.
Hozzávalók:
- 25 dkg Rama margarin
- 4 egész tojás
- 20 dkg+ 10 dkg cukor
- 1 csomag sütőpor
- 50 dkg liszt
- 3-4 ek tejföl
- 20 dkg dió
- 2 csomag vaníliás pudingpor
- 6 dl tej
- 25 dkg Rama margarin
- 20 dkg cukor
- 2 vaníliás cukor

Elkészítése:
A 25 dkg margarint a 4 tojássárgájával és 20 dkg cukorral habosra keverem. Beledolgozom a fél kiló lisztet a sütőport és 3- 4 ek tejfölt. A tésztát 4 részre osztom. A tojásfehérjét felverem 10 dkg cukorral, a lapokat megkenem vele és megszórom a durvára vágott dióval. Vajazott sütőpapíron a tepsi hátán megsütöm őket külön- külön. Figyelem!!!! Nagyon gyorsan megsülnek!!!
A krémhez a 2 csomag vaníliás pudingport 6 dl tejben megfőzöm, kihűtöm. A 25 dkg margarint, a 20 dkg cukrot és a két csomag vaníliás cukrot habosra kavarom, és a kihűlt pudinggal összekeverem, majd megtöltöm a lapokat.
Mint már említettem, 1- 2 nappal szeletelés előtt érdemes összeállítani. Én itt első nap szeleteltem és látszik is az eredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése