2010. február 20., szombat

Töltött paprika

Korábban készítettem töltött paprikát, de még nem volt időm feltenni. Én levesnek szoktam készíteni, ahogy otthon tanultam. Az egész család így szokta meg. Higgyétek el, nem rossz.
 
 








Hozzávalók:
- 6 db zöldpaprika
- 1,5- 2 liter 100%- os paradicsomlé
- 60 dkg darált csirkemellfilé
- 10 dkg rizs
- 1 db hagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- zellerlevél
- só, bors, pirospaprika
- vegeta

Elkészítése:
Az apróra vágott hagymát megdinsztelem. Rendre hozzáadom a zúzott fokhagymát, rizst, darált húst, fűszereket, tojást és kb másfél deci vizet, hogy a rizs könnyebben megpuhuljon és a töltelék ne legyen kőkemény. Mindezt jól összegyúrom. A kicsumázott paprikákat megtöltöm, de nem egészen, hogy legyen helye a tölteléknek terjeszkedni. A maradék töltelékből gombócokat formálok, a fiúk kedvéért, mert ők nem eszik meg a főtt paprikát.
Vegetás vízben készrefőzöm, amibe egy kevés zellerzöldjét is beledobok. A lisztből, olajból világos rántást készítek. Paprikázom és paradicsomlével higítom majd ezzel besűrítem a levest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése