2010. február 20., szombat

Császármorzsa

Ma délre csak maradék levesem volt, igaz, hogy gazdagon tele minden földi jóval, de mégis úgy gondoltam, hogy egy kis kényeztetést megérdemel a család, ha már hősiesen megeszik a főztömet.
Legényfogó leves volt. Nem tettem fel a receptjét, mert már fent van régebbről. Ott megnézhetitek.
Útban hazafele kigondoltam, hogy császármorzsát készítek és annak is az elfuserált változatát.
Nem hiszitek el, mekkora sikere lett. Mivel jó nagy adagot sütöttem belőle, Márk egész délután rájárt. Abdris is gyakran megfordult körülötte :)
 
Hozzávaók:
- 30 dkg búzadara
- 7,5- 8 dl tej
- 5 egész tojás
- 10 dkg mazsola
- 1 csomag vaníliáscukor
- gondolatnyi só
- 3 dkg vaj
- 10 dkg cukor
- a sütéshez olaj


Elkészítése:
Úgy írom le, ahogy én készítem és nem úgy ahogy a recept szerint kéne.
Szóval a hozzávalókat az olaj kivételével jól összekeverem majd a leganagyobb serpenyőmbe egy kis olajat öntök és a masszából egy kicsit többet töltök bele, mintha palacsintát sütnék. Ha már úgy gondolom, hogy az egyik oladala kész, egy tompa lapáttal elkezdem megfordítani a palacsintától eltérő módon, darabokban. Ahogy sül, úgy darabolom jobban és jobban össze. Kevergetem, vagdosom sütés közben, amíg egyes helyeken egy kicsit meg is pirul. Még melegen kínálom drágaságaimnak finom általam készített dzsemekkel. Bubi nagyon szereti a szilva, meggy, eper, barack dzsememet, mert egy- két percig főzöm csak és megőrzik eredeti aromájukat a csodálatos gyümölcsök. A mennyiségre vigyázzatok, mert ez egy nagyon nagy adag!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése