2010. február 6., szombat

Sajtos rúd

Reményeim szerint nagyon sok sajtos, sós, túrós, vajas rúd receptet teszek még majd fel. Egyik finomabb, mint a másik.
Az, hogy a sok közül éppenséggel melyik recept szerint készítem el, az attól függ, hogy éppen milyen hozzávalók vannak otthon.
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 15 dkg Rama margarin
- 20 dkg Trappista sajt
- 1 tasak szárított élesztő
- 1 tojás
- 1 dl tej
- 1 tk só
- 1 ek tejföl
- 1 tojás sárgája  a kenéshez
- sajt, mák, köménymag a szóráshoz

Elkészításe:
A margarint szobahőmérsékleten lágyítom, a sajtot lereszelem majd minden hozzávalót alaposan összegyúrok.
Kb. fél cm vastagságúra kinyújtom a tésztát. Derelyevágóval rudacskákat vágok, tojássárgájával megkenem a tetejét és megszórom reszelt sajttal, köménymaggal és mákkal. Egy óra hosszáig pihentetem a kikent tepsiben, majd küldöm őket a jól előmelegített sütőbe. Árgus szemekkel figyelem, hogy nehogy megégjenek.
A széléből, amit levágtam, kis pereckéket formálok. Ezeket csak megkentem tojással és megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése