2010. február 25., csütörtök

Júhtúrós nokedli

Hát igen, elérkeztünk Bubi kedvencéhez. A júhtúrót nagyon szereti minden formában.
Tudjátok, sokszor megfogalmazódott bennem az, hogy az ételkészítés egy nagyon intim dolog. Ne nevessetek!!! Az ember beleteszi szíve minden melegét, szeretetét egy- egy étel elkészítésébe. Fantasztikus érzés, az amikor gondoskodhatok a családomról. Készítés közben lelki szemeimmel már látom, hogy ki, milyen arcot vág hozzá. Külön élvezet számomra, amikor hazajön valamelyik családtag, megérzi a kedvenc ételének az illatát és már az ajtóban újjong örömében. Olyankor az én szívem is egy kicsit gyorsabban kalapál és hálát adok Istennek, hogy van akinek készítsek, van értelme az életemnek.

Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 2 egész tojás
- 2 ek olaj vagy libazsír
- 1 dl tej
- só, víz
- 35- 40 dkg júhtúró

Elkészítése:
A hozzávalókat a júhtúrón kívül egyszerre elkeverem, de nem viszem túlzásba. Közvetlenül a befőzés előtt, nehogy megkeményedjen.
Könnyű, se túl lágy se túl kemény tészta ne legyen.
Közben egy nagyobb edényben jó sok vizet teszek főni. Sót szórok a vízbe majd amikor már fő, galuskaszaggatóval gyorsan átszaggatom a tésztát bele a fövő vízbe, amibe előzőleg egy kis olajat is öntöttem, hogy a galuskák ne ragadjanak össze.
Ha feljött a tetejére, kész van. Lezűröm és hideg vízzel leöblítem majd forró zsiradékon átforgatom.
Rászórom a júhtúrót, összekavarom és máris boldoggá tettem az én drága férjecskémet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése