2010. január 31., vasárnap

Miccs ( mititei )

A miccs eredetileg török étel, amit nagy szeretettel átvettek tőlük a románok és szinte nemzeti eledellé nőtte ki magát náluk. Grillsütőn faszén parázson sütik minden nagyobb ünnep alkalmával. Általában négyféle húsból készül és több napon át érlelik.
Az az igazság, hogy én a magam módján készítettem el, hiszen sertés húst nem tettem bele és nem is érleltem napokig. Egyszerűen összegyúrtam és már sütöttem is. Így is nagyon finom!!
 
Hozzávalók:
- 60dkg darált marhahús
- 60 dkg darált csirke vagy pulykahús
- miccs fűszerkeverék
- só, bors, pirospaprika, borsikafű
- fokhagyma
- szódabikarbóna
- ásványvíz
- olaj

Elkészítése:
A kétféle húst egybedolgoztam a fűszerekkel. Romániában lehet kapni miccs fűszerkeveréket, én onnan hoztam, de tettem még bele 2 kávéskanál őrölt borsot, 2 kk pirospaprikát, 2 kk szódabikarbónát, amit előzőleg másfél deci ásványvízben elkevertem és 4 gerezd préselt fokhagymát és borsikafüvet.
Jól összedolgoztam, kis rudacskákat formáltam belőle és bő forró olajban kisütöttem.
Kicsit szárazabb lett, mint az eredeti, hiszen a zsiradék hiányzott belőle, de a kicsi fiam azt mondta, hogy így az igazi. Ő most szerette meg igazán a miccset. Máskor is így késztsem.
Sült krumplival, tormával, mustárral és csemegeuborkával ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése