2010. január 23., szombat

Áfonyás és almás linzer

Leírok egy szenzációs alap linzer tészta receptet. Fantázia dolga, hogy az ember mire használja. Most az alábbi két ötletem támadt  ugyanabból a tésztából.

Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 25 dkg Ráma margarin
- 25 dkg porcukor
- 25 dkg darált dió vagy mogyoró
-   2 tojásnak a sárgája
-   reszelt citromhéj, fahéj, só
-   háztartási kekszpor
-   áfonya vagy áfonya lekvár
-   alma

Elkészítése: Én egyszerre minden hozzávalót összegyúrok és kb. fél óráig hideg helyen pihentetem.
A tészta 2/3 részével kibélelek egy tepsit, megszórom háztartási kekszporral. Erre jön az áfonya lekvárból (saját gyártmány ,egyenesen a Hargitáról hoztam az áfonyát :-) ) kevés kekszporból készült krém, amit kevés rummal fahéjjal ízesítek.
Tetejére rácsokat készítek a megmaradt tésztából. Előmelegített sütőben 20-25 percig sütöm.

Az almás változathoz ugyanazt az alapot használtam. Rászeltem néhány almát ,amit fahéjjal és cukorral szórtam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése