2016. szeptember 14., szerda

Svéd húsgolyók

IKEÁ-s barangolásaink egyik fénypontja a Svéd húsgolyók. No meg a mandulatorta. Sokáig azt hittem, hogy csak és kizárólag ott ehetünk ebből a finomságból. Aztán rájöttem, hogy könnyen elkészíthető itthon is. Ahogy az IKEÁ- zás is családi kiruccanás szokott lenni, úgy az itthoni változatot is közösen költjük el. Összeharangozom a családot, és máris "ünnep van" a lelkemben.
Hozzávalók:
- 50 dkg darált marhahús
- 50 dkg darált csirkemellfilé
- 1 fej hagyma (nem túl nagy)
- 3 db zsemle
- 1,5 dl tej
- 2 egész tojás (én 4 tojásnak a sárgáját használtam csak fel Andris miatt)
- egy csipetnyi szegfűbors
- fél mokkáskanálnyi őrölt szerecsendió (csapott fél mokkás)
- só ízlés szerint

Barna mártás:
- 2 dl húsleves (ha nincs, húsleveskockából pillanatok alatt lehet készíteni)
- 1 ek liszt
- 1,5 dl tejföl
- 4 dkg vaj
- só
- bors
- néhány csepp szója szósz

Elkészítése:
A zsemléket egy mély tálba nyakon öntöm a tejjel. Jól beáztatom őket. Ha felszívták a folyadékot villával összenyomkodom. Minden hozzávalót beleteszem a zsemlés tálba. A hagymát apróra vágom, azt is hozzáadom és jól elkeverem a masszát. Pár percig pihentetem.
Egy tepsit kitapétázok vajjal megkent sütőpapírral, majd apró golyókat formálva 180 fokon előmelegített sütőben megsütöm. (35- 40 perc)
A hamis barna mártáshoz (az igazi barna mártást hosszadalmas elkészíteni, és zellert is tartalmaz, ami Andrisnak nem való) a lisztet elkeverem csomómentesen a húslevessel, majd krémes állagúvá főzöm állandó keverés mellett. Hozzáadom a vajat, fűszereket, tejfölt, de ezekkel már nem főzöm, inkább csak összemelegítem.

Én főtt krumplival tálaltam ez alkalommal, de szoktam sült krumplit kínálni mellé, illetve áfonya szószt. Így az igazi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése