2013. június 23., vasárnap

Görög vaníliakrémes pite (Bugatsza szmirneiki)

Szeged napja alkalmából mindig kimegyünk a hídi vásárra. Idén elég nagy területen zajlott a felhajtás. A Hídi vásárt azért szeretem, mert sok szép kézzel készített igazi népművészeti alkotás kerül kínálatra. Többnyire a szememet legeltetem, mert nem túl olcsó mulatság, illetve nem elég egy- két cuccot megvenni ilyen stílusban, ahhoz mindennek harmonizálnia kellene.
Ajándékokat szoktam vásárolni jó előre olyan személyeknek, akikről tudom, hogy igazán értékelik és örömöt okoz számukra ez a stílus.
Nos, az Oskola utcán kezdtük a nézelődést, és nem sokkal később egy kedves gyerekhangra lettem figyelmes, aki görög naptárakat kínált, benne görög receptekkel magyarul és görög nyelven. Koszti kisfia volt, Iliász. Egy végtelenül talpraesett, kedves kisfiú, aki profi kis szakember már most ilyen fiatalon.
Koszti ezt a nagyon egyszerű, de annál finomabb desszertet javasolta nekem elkészítésre.
Ki is próbáltam már másnap.Terveztem, hogy viszek kóstolót Kosztinak, de sajnos nem volt túl hosszú életű szegény sütike. Még a másnap reggelt sem élte meg.



Hozzávalók:
- 5 tojás
- 1/2 pohár tej
- 1 csomag leveles- vajas tésztalap
- 1 pohár cukor (én kevesebbet tettem bele)
- 1 csomag vanília
- 20 dkg vaj (Szerintem még a fele is sok. Bőven elég 10 dkg vaj.)
- kevés olaj
- fahéj, porcukor

Elkészítése:
Olajjal kikenem a tepsit, majd enyhén gyűrve kiterítem benne a tésztalapot. Ráöntöm a felolvasztott vajat, és 10- 12 percre beteszem a sütőbe pirulni.
Közben összekeverem a tojásokat, a tejet, a cukrot és a vaníliát. Az így nyert krémet szétkenem a félig átsült tésztán, amit a 180 fokos sütőbe helyezek mintegy 30- 45 percre. Figyelni kell, mert ahány sütő annyi féle.
Miután az édesség kihűlt, porcukrot (vagy kristálycukrot) és fahéjat szórok rá.

2 megjegyzés:

  1. Mint a mámor, olyan volt!!! Köszönöm a receptet!😊😋😊

    VálaszTörlés