2011. június 20., hétfő

Brokkoli krémleves

Ezer szerencse, hogy még volt egy kis leves tegnapról, amikor hívott Judith. Reklamálta, hogy nincs fent a blogomon a recept. Nem akartam elhinni, hiszen nagyon gyakran készítek brokkoli krémlevest. Már én sem tudom, hogy mi az, amit feltettem és mi az, ami hiányzik.
A történet úgy kezdődött, hogy tegnap nálunk voltak Judith húgomék. Tíz éve nem találkoztunk. Fantasztikus jó érzés volt ismét együtt lenni. Olyan érdekes....10 év alatt az ember szinte minden sejtje kicserélődik, és mégis ráismer a régen látott szeretteire.....megismeri a hangját, felidézi a jellemét, esetleg előjönnek régi illatok......... Sokszor gondolkozom rajta, hogyan is lehetséges ez? Hatalmas misztérium!!
Arra számítottam, hogy majd lesz időnk bőven bepótolni a sok- sok év elmaradt beszélgetéseit. Reméltem, hogy sikerül majd mindent kidumálni magunkból. Ám, mire belejöttünk volna az igazi beszélgetésbe, addigra már este lett és menniük kellett. Egyelőre csak Érdre, de két nap múlva már haza Arizonába. :-(( Ki tudja, mikor kerül sor legközelebb erre?
De sikerélményből is jutott nekem a tegnapi napra: nagy boldogságomra, Sophie többször is repetázott a levesemből. Claire meg sem kóstolta. Na, de pár év múlva, ha ismét jönnek, tuti ő is ilyent fog kérni.

Hozzávalók:
- 1 nagy fej brokkoli
- 2-3 szál sárgarépa
- 1-2 szál petrezselyemgyökér
- 1/4 zellergumó
- 2 db krumpli
- 1 kis doboz tejföl
- vegeta
- pár csepp olíva olaj
- 1 gerezd fokhagyma (elmaradhat)

Elkészítése:
Valójában ahány ház annyi brokkoli krémleves. Én a gyerekek miatt többféle zöldséget főzök bele. Így legalább megeszik. Az íze is sokkal enyhébb és kellemesebb lesz. A sűrítést sem liszttel végzem, hanem krumplival, hogy minél egészségesebb legyen.
Minden zöldséget megpucolok, megmosok és odateszem főni vegetás vízben vagy pedig húsleves kockával. Kb 20 perc alatt puhára főzöm. Ekkor hozzáadom az olajat, a tejfölt és összeturmixolom.
Pirítós kenyérrel, krutonokkal vagy gyöngyöcskékkel tálalom. Igazi gyerek eledel:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése