2011. március 7., hétfő

Élesztőpástétom

Dórinak a szenzációs élesztőpástétomja ihletett. Némi módosítást eszközöltem az eredeti recepthez képest, de így is nagyon finom!
Amikor első alkalommal szembesültem azzal a ténnyel, hogy élesztőből is lehet pástétomot készíteni, nagyon meglepődtem. Magyarán képtelenségnek tartottam, hogy ilyen alapanyagból ehető, élvezhető étel készíthető. Hát azóta gyökeresen megváltozott a véleményem és jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki egy egészséges finom pástétomra vágyik. Nem egyszer készítettem már a Dóri receptje alapján. Ezt a változatot viszont most próbáltam ki elsőször.
Jó hír, hogy ez az egysejtű gombatömeg a B1, B2, B6, Kálium, Kálcium, Nátrium, Magnézium és Foszfor tartalma mellett igen hatékony szépítőszer. Közismert a kozmetikában bőrregeneráló hatása, továbbá a hasnyálmirigy működésére is jótékonyan hat, így a cukorbetegeknek is ajánlott a fogyasztása. Kiváló gyógyszere a gyomorfekélynek. Néhány nap alatt enyhén lúgos hatása miatt begyógyítja a fekélyt. Végül, de nem utolsó sorban nem árt, ha megismerkedünk a stresszoldó tulajdonságával is.
Hihetetlen, hogy Isten mindent elkészített nekünk, hogy egészségesen élhessünk. De még arra is gondolt, hogy ha megbetegszünk, legyen orvosságunk is a természetből.
Hozzávalók:
- 1 csomag élesztő
- 1/2 csészényi zabpehely
- 1 ek zsemlemorzsa
- 1 fej vöröshagyma
- 1 tojás
- 1 mk majoránna
- 1 mk borsikafű
- 1 mk vegamix vagy vegeta
- zöldpetrezselyem
- 2 mk pirospaprika
- 2 ek olaj
- bors, só


Elkészítése:
A hagymát megdinsztelem majd rámorzsolom az élesztőt, beleszórom a zabpelyhet, a zsemlemorzsát és felöntöm 1 bögrényi vízzel. (Vízből mindig dupla mennyiséget teszek a zabpehelyhez képest). A tojást is hozzáadom, jól elkeverem benne, fűszerezem és 10- 15 percig állandó keverés mellett készre főzöm. Hagyom kihűlni, mert úgy finomabb. Zöldpaprikával, paradicsommal érdemes enni a belőle készült szendvicset.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése