2011. január 2., vasárnap

Aszaltszilva kávékrémmel töltve csokimázban

Ez a recept csakis erős akaraterővel rendelkező, szigorúan  mértéktartó, kifinomult ízlelőbimbókkal megáldott desszertimádóknak ajánlott.
Hát szóval, amikor a Nagy kávé enciklopédiában rátaláltam, már akkor megéreztem, hogy nem akármilyen csemegéről van szó benne. A receptet nem vettem át egy az egyben. Módosítottam néhol rajta. Nem is szaporítanám fölöslegesen a szót, mert úgy érzem, hogy szavakkal nem lehet leírni e mennyei különlegesség varázsát. Mindenkinek ki kell próbálnia életében legalább egyszer. Utána úgyis erős késztetést fog érezni az ismétléshez.
Figyelem!!!!!! Függőség veszélye fennáll!!!!!!
Hozzávalók:
- 50 dkg aszalt szilva
- 1- 2 ek instant kávé (Davidoff)
- 3 dkg vaj
- 1, 5 dl tejszín
- 20 dkg minőségi étcsoki
- 20 dkg étcsoki + 3 dkg vaj a mázhoz

Elkészítése:
A tejszínt felmelegítem, beleszórom az instant kávét, beletördelem az étcsokit, hozzáadom a vajat és folyamatos kevergetés mellett homogén krémet készítek belőle. Nem főzöm, csak összeolvasztom a hozzávalókat.
Ha kihűlt, beteszem még néhány órára a hűtőbe, hogy lehessen majd dolgozni vele. Ez idő alatt a szép nagy szemű aszalt szilvákat egyenként előkészítem a töltéshez. Megkeresem az a lyukat, amelyen a magját eltávolították és az ujjammal szépen óvatosan kitágítom az üreget.
Kicsit macerás művelet, de mindenképpen meghálálja majd a végén.
A valamelyest megszilárdult krémet egy mokkáskanál segítségével beletöltöm a szilvákba majd szépen elegyengetem a nyílását. Nem gond, ha imitt- amott kikandikál a krém, mert úgyis be lesz vonva csokimázzal.
Miután minden szemet megtöltök, 20 dkg étcsokit és 3 dkg vajat összeolvasztok majd ebbe mártogatom a kis töltött szilvácskáimat. Fóliával bélelt tálcán dermesztem őket majd hűtőbe is hagyom néhány órát, hogy jól egymásba érjenek az ízek.
Picike kis arany muffin papírba helyeztem őket. Meglehetősen rövid élet jutott szegényeknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése