2010. december 10., péntek

Zabkorpás kenyér

Eddigi legfinomabb kenyerem. Nem a legszebb, de tényleg a legfinomabb.  Már regéltem a zabpehely, zabkorpa fantasztikus hatásáról, de sohasem gondoltam volna, hogy erre képes egy kenyér esetében is.
Krumplit is tettem bele és főként e két komponens hatására egy rugalmas, könnyed tésztát kaptam, aminek a karéja csábítóan ropogós.
Mindig is kenyérimádó voltam. Sokszor egy szelet jó kenyér nemcsak az éhséget csillapítja, de egy kis vajjal- mézzel vagy finom lekvárral még az édesség utáni vágyat is kielégíti.
Érdekes, hogy amikor az ember a kenyérről elkezd beszélgetni, azonnal előjönnek az elmúlt idők, személyek, akik már csak az emlékeinkben élnek. Ilyen az én drága nagymamám, akinek minden cselekedetéből, minden szavából sőt még a csöndjéből is tanulni lehetett valamit. Aki úgy élt és úgy szeretett, hogy a személye maga volt egy megtestesült pszichológiai tanulmány. Könyveket lehetne írni csupán arról, hogyan közvetítette online a nap 24 órájában a helyes értékrendet.
Nos, térjünk csak vissza a kenyérhez. Ő volt az, aki egy szelet kenyérrel olyan jóízűen tudott gyümölcsöt enni, hogy nem lehetett ellenállni a csábításnak. Kenyér és szőlő, kenyér és görögdinnye, kenyér és alma.....és közben beszélgettünk és beszélgettünk...........és jó volt nagyon.................
 
Hozzávalók:
- 50 dkg finomliszt
- 10 dkg rétesliszt
- 10 dkg zabkorpa
- 3 db kisebb reszelt, főtt krumpli
- 4 dl langyos víz
- 5 dkg margarin
- 2 mk só
- 2 mk cukor
- 2 csomag szárított élesztő
- 1 kk ecet
- lenmag

Elkészítése:
Mindent egyszerre beteszek a kenyérsütőgépbe az előírt szabályoknak megfelelően. Megdagasztom vele majd ahogy leáll a dagasztás, azonnal kikapcsolom és benne hagyom 50 percig keleszteni. Ekkor kiveszem, átgyúrom, bevagdosom a tetejét, sütőzacskóba helyezem és ezzel együtt egy kerek edénybe.  A sütőzacskó felesleges részét bedugom a kenyér alá.  Természetesen hagyok helyet a térfogat növekedéshez. Kilyukasztom 2- 3 helyen, hogy a felesleges gőz könnyedén el tudjon távozni.
Így kelesztem még kb 1 óra hosszáig.
Előmelegített sütőben kb 60 perc alatt készresütőm. Az elején 300 fokon, 10 perc után 250 fokon majd az utolsó 20 percben 200 fokon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése