2010. november 7., vasárnap

Póréhagymás krumplisaláta

A krumplisalátát nem lehet megúnni. Csak egy új ruhát kell rá húzni és máris újszerű a hatás. A ponty és a kínai kel mellé ideális köret.  Anyósom öntetével készítem. Akkor tanultam tőle, amikor Szabolcs született. Néhány napra eljött hozzánk és én végtelenül hálás voltam, hogy végre nem nekem kell főznöm. Pontosan 28 éve történt a dolog, nagy hozzávetőlegességel novemberben valamikor.
Istenem, milyen sok idő.........pedig úgy tűnik, mintha csak nemrég történt volna.
Hozzávalók:
- 1 kg krumpli
- 1 szál póréhagyma
- 1-2 db főtt tojás
- majonéz ízlés szerint
- 1 dl víz
- 2 tk cukor
- 1 tk só
- 2- 3 tk ecet

Elkészítése:
A krumplit egy kis konyhai kefével alaposan megmosom majd felteszem főni. A tojást szintén.
Ha megfőtt meghámozom és kisebb kockákra vágom a krumplit is meg a tojást is. Hozzáadom a karikára vágott póréhagymát és a majonézt. A langyos vízbe beleteszem a cukrot, a sót meg az ecetet. Összekavarom majd ráöntöm a krumplira. Szeretem, ha a krumpli még langyos egy kicsit mert ha összekavarom az öntettel, akkor egy érdekes krémes állaga lesz, ami szépen bevonja a krumplit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése