2010. november 14., vasárnap

Cukkini főzelék

Szóval az úgy kezdődött a történet, hogy csütörtökön megláttam, hogy nálunk az egyetemi büfében tökfőzelék van ebédre. Elindult a nyálelválasztásom, hiszen kedvenc főzelékem.
Ebédszünetben találkoztam Bubival és említettem neki is a dolgot. Benne is lett volna a dologban, csakhogy nem szóltam időben, hogy én is rendelek ebédet. Ezért nyakunkba vettük a várost és mindenhol tökfőzeléket kerestünk, természetesen sikertelenül. Nos, nem hagyott  nyugodni a dolog, elhatároztam, hogy nem fog rajtam ki olyan könnyen a fránya tökfőzelék, megfőzöm én magam munka után. Csak arra az egyre nem gondoltam, hogy nem találok sehol tököt. A sarki zöldségesnél, Ilonka néninél megpillantottam a szépséges cukkiniket. Azonnal tudtam, hogy cukkiniből készítek "tökfőzeléket" . Úgy is lett, és ha hiszitek, ha nem, eszméletlen finom lett.
 Hozzávalók:
- 5 db közepes nagyságú cukkini
- 2 fej vöröshagyma
- 1 csokor kapor
- 3 dl tejföl
- 1 tk cukor
- vegeta
- ecet vagy citromlé
- 2 púpos ek liszt

Elkészítése:
A mennyiségre figyeljetek, mert ez egy nagyon nagy adag. Két alkalomra is elég nekünk.
Nos, a cukkinit megmosom, szárazra törölöm, meghámozom és lereszelem. A hagymát megpucolom, apróra vágom és üvegesre fonnyasztom egy kis olajon. Hozzáadom a lereszelt cukkinit és kb két dl ecetes vízzel tíz perc alatt puhára főzöm. Vegetával sózom és a lisztből készült habarással sűrítem. Közel a végéhez beleteszem a tejfölt és az apróra vágott kaprot. Kb 1 teáskanálnyi cukrot teszek bele. Ízlés szerint a só, cukor és ecet mennyiségén lehet változtatni. Rántott hússal nyami..............

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése