2010. szeptember 18., szombat

Szilvás linzer

Csütörtökön szilvás kosárkákat készítettem és úgy rákattantam a szivára, hogyelhatároztam, péntek is megismétlem. Kérdeztem Kingától, hogy van-e valami jó ötletete. Természetesen volt :-) Elmesélte, hogy ő valami linzer tésztából készült zselés szilvás sütit enne legszívesebben. Hát sikerült elültetnie a bogarat a fejemben.. Egész úton hazáig azon gondolkoztam, hogyan csináljak zselés- szilvás tölteléket. A tésztával nem volt probléma, egyik rácsos linzeremnek a receptje alapján készítettem el. Na, de hogyan készítsek zselés tölteléket????
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 25 dkg margarin
- 20 dkg cukor
- 2 tojásnak a sárgája
- 2 dl tejfől
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 csomag sütőpor

Töltelékhez:
- 1,2 kg szilva( besztercei )
- 25- 30 dkg cukor
- 1 csomag dzsemfix
- 2 kk fahéj
- fél citrom leve

Elkészítése:
A margarint a cukorral jól elkeverem, utána hozzákeverem a tojások sárgáját, a vaníliás cukrot, a tejfőlt, majd a sütőporral elkevert és megszitált lisztet. Jól nyújtható lágy tésztát kapok, melynek 2/3-ad részét kinyújtom és vajazott tepsibe helyezem úgy, hogy a széleinél egy kicsit magasabban álljon. Megszórom darált háztartási keksszel.Közben a jól megmosott, kimagozott szilvát odateszem főni a fahéjjal és a cukorral. Pár perc múlva hozzáadom a dzsemfixet és a zacskón lévő tájékoztatóban előírt ideig még főzöm együtt is őket. Fél citrom levét belecsavarom, mert akkor könnyebben kocsonyásodik. Ha kész, a vastagját rászedem a tepsiben lévő tésztára. Nem baj, ha marad egy kis lé a főzőedényben, mert miután kihűl, finom gyümölcskocsonya lesz belőle. Betakarom a maradék tésztával. Villával megszúrkálom és előmelegített sütőben közepes lángon kb. 50 percig sütöm. Érdemes megvárni, amíg meghűl annyira, hogy a zselés töltelék megszilárduljon. Így sokkal szebben lehet vágni. Porcukrot is lehet szórni a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése