2010. szeptember 26., vasárnap

Mákos- meggyes rétes

Mint már említettem ez a hétvége a rétesekről szól. Ajánlom mindenkinek, mert gyorsan elkészül és nagyon finom!
Elővettem az antik ezüst és üveg kombinációjából készült tálcámat is. Ha jól emlékszem Babu nénié volt, amit aztán Sanyiéknak adott. Én tőlük kaptam. Irénke emlékére ma ezen kínáltam a mákos- meggyes rétesemet.
Szívesen emlékszem az együtt töltött órákra, a vendéglátásaira, a finomságaira.
Nem csak szép és okos nő volt, de kreatív, szorgalmas, jó háziasszony. Az otthon melegét mesterien táplálta, amit a szűk családján kívül,  a vendég is megtapasztalt mihelyt betette lábát a házába.
Hálás vagyok Istennek, hogy megismerhettem, hogy része volt az életemnek! Különleges és értékes ember volt.
"Nem élt belőle több és most sem él,
s mint fán se nő egyforma két levél,
a nagy időn se lesz hozzá hasonló."
Kosztolányi versével búcsúzom tőle és remélem, hogy találkozunk még az örökkévalóságban!!!!
Hozzávalók:
- rudanként 3 réteslap
- 15 dkg darált mák
- 10 dkg cukor
- 1,5 dl tej
- 1 csomag vaníliás cukor
- 2,5 dkg búzadara
- 5 dkg mazsola
- friss meggy vagy szemes meggydzsem vagy meggybefőtt
. olaj a kenéshez
- porcukor a hintéshez

Elkészítése:
A töltelékhez a tejet felforralom és hozzáöntöm a darával elkevert mákot és végül a cukrot, vaníliás cukrot. Pár pillanatig együtt főzöm sűrű kevergetés közben. Beledobok egy marék mazsolát is, mert kellemesen segít a tömény mák ízén és állagán.
Szokás szerint 3 lapot használok minden rúdhoz. A lapokat megkenem egy kevés olajjal és szépen egymásra rakom. Egy csíkban ráhalmozom az előzőleg elkészített máktölteléket majd meggyet szórok rá. Két szélét behajtva szépen feltekerem és villával megszurkálom, hogy a felesleges gőz távozni tudjon, ne repedezzen szét. Előmelegített sütőbe helyezem és közepes lángon 20- 25 perc alatt készre sütöm. Porcukorral megszórva nemcsak szép, de nagyon ízletes is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése