2010. szeptember 16., csütörtök

Leveles- vajas szilvás kosárkák

Úgy 4 óra körül az egyetemen rámtört a szilvaéhség. Elhatároztam, hogy kemény háromnegyed óra alatt, amíg otthon leszek sütök valami szilvásat. Csakhogy nem volt otthon szilvám. Leszálltam a villamosról egy megállóval korábban és a sarkon Ilonka néninél vettem egy kis szilvát. Most már csak az maradt hátra, hogy kitaláljam, mit is sütök belőle.
Előbb kevertet akartam sütni, de kiderült, hogy nincs itthon annyi vaj vagy margarin, amennyi szükséges lenne az elkészítéséhez. Eszembe jutott, hogy van még egy csomag előregyártott leveles- vajas tésztám. És már meg is volt a megoldás. Pillanatok alatt elkészült a csemege.
Hozzávalók:
- félkész leveles- vajas tészta
- szilva
- fahéj
- barnacukor

Elkészítése:
Gyorsan kitekertem a tésztát, elvágtam 12 négyzetre. Elővettem a muffin sütőt, kibéleltem mindegyik lyukacskát alufóliával. Belehelyeztem a kis négyzeteket csak úgy lazán. Mindegyiknek az aljára tettem egy negyed háztartási kekszet. A szilvákat megmostam, kimagoltam, fahéjas cukrot tettem a mag helyére. Kettőt összefogtam és beletettem a kis kosrkákba. Szórtam még egy kis fahéjas barnacukrot a tetejére és be is toltam a 250 fokos előmelegített sütőbe. Megvártam, míg feljöttek szépen, majd levettem a hőmérsékletet és készre sütöttem őket. Ennél egyszerűbbet nem is tudok elképzelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése