2010. augusztus 8., vasárnap

Sós kifli variációk

Szeretem megkérdezni a kolleganőimet, hogy ki mit süt- főz aznap vagy hétvégén. Pénteken Kingától kaptam ezt a nagyon jó kis kifli receptet. Ezerféle sós kifli receptem van, de fő a változatosság. Gondolkozás nélkül kipróbáltam, hiszen ismerem Kinga ízlését és ezért megbízom benne. Sütött ő már ördögi csokitortát is, ami után megnyaltam mind a tíz ujjamat. Készített finom pástétomokat, salátákat. Tényleg finom lett ez is. Virslivel , juhtúróval és pizzás sajttal töltöttem meg őket. Fél adagot csináltam csak próbából, de el is fogyott estére.
Köszi Kinga a receptet!!!
 Hozzávalók:
- 1 kg liszt
- 1 és 1/2 csapott ek só
- 2 dl olaj
- 2 csomag szárított élesztő
- 1/2 l tej
- 25 dkg Rama margarin
Töltelék:
- pizza szósz, sajt, jutúró stb
Szóráshoz:
- sajt, szezámmag, köménymag
Kenéshez:
1 tojás+ pici só

Elkészítése:
A lisztet, a sót, az olajat, az élesztőt, a langyos tejet jól összegyúrom és 5 db cipót készítek belőle, majd fél óráig pihentetem.
Két nagy tepsit kikenek margarinnal majd a cipókat szépen sorban pizzás tányér nagyságúra nyújtom, amit kézzel megkenek alaposan margarinnal majd 16 cikkre vágom.
A cikkek szélesebb felére teszek egy kis pizza szószt meg egy darabka sajtot vagy darabka virslit egy kevés mustárral vagy juhtúrót. A szélesebb felétől kezdve jó szorosan feltekerem , egész tojással megkenem és ízlés szerint szórom sajttal, köménymaggal vagy szezámmaggal.
A tepsibe helyezem és pihentetem még fél órát, majd előmelegített sütőben szép aranybarnára sütöm.
Töltelék nélkül is készíthető. Ekkor is megkenem margarinnal és úgy tekerem fel. Tojással megkenem és szórok valamit a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése