2010. augusztus 6., péntek

Marcipános- mákos

Valamikor régen, amikor még háborúban álltam a mákkal, határozottan kiálltam ama meggyőződésem mellett, hogy mákból finomat nem lehet készíteni. Hát azóta jó sok víz lefolyt a Maroson meg a Tiszán, és odajutottam, hogy megcáfolom a saját kijelentéseimet és most már határozottabban, mint bármikor állítom, hogy eszméletlen jó dolgokat lehet kihozni mák hozzáadásával sokmindenből.
Az alábbi sütit csak úgy kitaláltam, mert volt itthon egy kicsi mák, egy kis házi kajszibarack lekvár és volt itthon marcipános cukormáz. Ez lett belőle. Sajnos a kép alapján az ízére nem igazán lehet következtetni. Szívesen küldenék egy kis virtuális kóstolót, de még messze áll ettől a tudomány.
 Hozzávalók:
- 1 bögre liszt
- 1 bögre mák ( darált)
- 1 bögre cukor
- 1 bögre tej
- 2 tojás
- 1 csomag sütőpor
- 10 dkg vaj vagy margarin
- 1 mk fahéj
- 1 üveg sárgabarack dzsem
- 1 csomag Dr.Oetker marcipán ízű cukormáz

Elkészítése:
A vajat a tojások sárgáival és a cukorrak kikeverem. Folyamatosan hozzáadom a tejet, a mákot, a lisztet, a sütőport és a fahéjat.
Vajazott sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöm a masszát és kb 15-20 perc alatt közepes lángon készre sütöm.
Ha kihűlt, akkor egy éles késsel középen kettévágom és egyik felét megkenem egy üveg sárgabarack dzsemmel. Betakarom a tészta másik felével.
A marcipán ízű cukormázhoz a zacskóban lévő port egy mélyebb tálkába öntöm és összekavarom 4 teáskanál vízzel. Ezt rögtön a tészta tetejére kenem. Várok pár percet és utána szépen felvágom.
Márkocska teljesen szétesett tőle, pedig nem egy látványos süti. Én úgyszintén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése