2010. július 26., hétfő

Kosárkák

Kissé macerás sütike, de nagyon megéri a vele való bibelődés. Az omlós tésztának, a meggynek és a diós habnak a kombinációja valami nagyon kellemes ízhatást eredményez. Meggy hiányában darabos sárgabarack dzsemmel lehet helyettesíteni. Az sem semmi...
A kirándulásunk előestéjén sütögettem és amikor megúntam a kosárkák készítését közel 40 fokos melegben, úgy döntöttem, hogy a maradékot tepsibe teszem. Egyik felére meggyet szórtam, másik felére sárgabarack dzsemet és  diós habbal nyakon öntöttem.
A problémát az okozta, hogy dupla adagból terveztem készíteni és az már tényleg kiadós munkát igényelt volna. Az a helyzet, hogy csak a formája változott, az íze ugynaz.
Hozzávalók a tésztához:
- 4 tojás sárgája
- 24 dkg lidzt
- csipet só
- 12 dkg vaj vagy margarin

Hozzávalók a töltelékhez:
- 25 dkg darált dió
- 22 dkg porcukor
- fél citrom leve

Elkészítése:
A tésztához a hozzávalókat összegyúrom és 25 db egyforma golyócskát formálok belőle. Ezeket szépen "belesimogatom" a kosárkákba. A kosárkákat nem kell kikenni semmivel.
Néhány szem meggyet teszek a kosárkák aljára (vagy sárgabarack dzsemet). Erre jön a diós hab. Figyelem! Nem kell sokat halmozni rá, mert a diós hab megnő sütés közben.

A töltelékhez a habot felverem, belekavarom óvatosan a diót és úgy teszem a kosárkákba.
A kosárkákat egy tepsibe helyezem és úgy teszem a sütőbe. Kb 10- 15 perc a sülési idő.
Akkor jó, ha a tészta aranybarna színű és a töltelék feljön , esetleg meg is reped.
10- 15 perc hülés után egyszerűen csak kifordítom a kosárkákból.
A habot dió helyett mákkal is készíthetem. A munka menete ugyanaz.
Az előre megsütött kosárkákat pudinggal és gyümölccsel is meg lehet tölteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése