2010. június 23., szerda

Paprikás csirke

Az első ételek közé tartozik, amit annak idején önállóan el tudtam készíteni. Már férjnél voltam, amikor próbálkoztam vele.  Annyira büszke voltam magamra, amikor sikerült összehoznom és nem is akárhogy. Bár nehéz elrontani, ha jók a hozzávalók.
Gondolom már említettem, hogy előbb tudtam sütni, mint főzni. Amikor elkerültem otthonról, magam tapasztaltam ki a főzés minden csínját- bínját. Elég sajátságos a főzési stílusom. Hasonlít egy kicsit az anyukáméhoz, kicsit az anyósoméhoz, de leginkább sajátnak mondható.
Még egy érdekes dolog, amióta főzök azóta szeretek enni:-) Hát nem nagyszerű??
Jobb lett volna, ha gyerek koromban eszem jó étvággyal, most meg hát hogy is fogalmazzak.....
Hozzávalók:
- 3 db alsó- felső csirkecomb
- 70 dkg csirkemellfilé
- 2- 3 db vöröshagyma
- 450 gr tejföl
- 2 dl tej
- só, bors
- pirospaprika
- 1-2 db paradicsom
- 1-2 db paprika
- liszt
- olaj
- Piros Arany

Elkészítése:
A csirkecombokat elválasztom középen alsó- és felsőcombra. A mellfilét pedig összevágom kockára.
( Erre Márk miatt van szükség, mert ő nem eszik combot.)
A hagymát megpucolom, feldarabolom és olajon megdinsztelem egy kicsit. Rárakom a húst, sózom, borsózom és megsütöm minden oldalát. Paprikázom és felöntöm kevés vízzel. Dobálok bele tv paprikát és paradicsomot. Addig főzöm, amíg kellemesen puha lesz a hús.
Ekkor habarást készítek lisztből, tejből és hozzákeverem a tejfölt és néhány csepp Piros Aranyat (enyhén csípőst). Ezzel felengedem a húst. Főzöm még 1- 2 percig. Általában galuskával tálalom, de puliszkával is szenzációs. Most krumplipürével ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése