2010. május 16., vasárnap

Gesztenyés, meggyes, csokis, habos torta

Hetek óta töröm a fejemet, hogy Edit szép kerek szülinapjára, ne csak egy nagy kalóriabombát készítsek, hanem legyen valamiféle személyes mondanivalója is a dolognak.
Erre a tortára esett a választásom, mivel pár száz évvel ezelőtt egyszer evett belőle és akkor még a receptjét is elkérte. Ez számomra sokat jelentett, ugyanis köztudott, hogy Edit  nem egy tortaimádó csajszi.
A fotó ami rákerült, egy őskövület. Rajta vagyunk mindannyian Edit, Judit Jolán és én. Bubi a kakukktojás, de jól jön egy fiú ennyi lány között.
Hozzávalók:
- 4 tojás
- 50 dkg gesztenyemassza
- 20 dkg olvasztott vaj
- 20 dkg olvasztott étcsoki
- 3 dl habtejszínből vert tejszínhab
- 6 ek meggybefőtt
- 1- 1,5 dl meggylé
- 4- 5 ek meggylekvár
- 3 csomag mogyorókrémes roletti
- 1 doboz valamilyen desszert a díszítéshez
- 2,5 dl tejszínből készült tejszínhab a díszítéshez

Elkészítése:
A tojásokból kerek piskótalapot sütök.
A gesztenyemasszát a meggylével jól összekavarom. A csokit megolvasztom és kikavarom a vajjal majd hozzáadom a gesztenyés masszához. Továbbá beleszórom a kimagozott meggyet és óvatosan beleforgatom a tejszínhabot.
A piskótát elvágom középen, megkenem a darabos házi meggylekvárral és ráhalmozom a gesztenyés masszát. Betakarom a piskóta másik felével és erre helyezem az ehető ostyából készült képet.
Szándékosan nem kentem meg semmivel a torta tetejét, hogy ne üssön át a képen. Így is gyönyörűen rásimult. Az ostyából készült képet úgy csináltattam cukrászlaborban.
Rolettikkel "kerítettem be" a gyönyörűségemet és selyem szalaggal fogtam össze, ami egyben díszítés is.
Tejszínhabot nyomkodtam rá és desszertekkel turbóztam a látványt.
Ott van rajta egy kis bikát ábrázoló csokitallér is, de sajnos az nem látható eléggé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése