2010. május 26., szerda

Bodza ital

Ó mennyit kerestem tini koromban ennek az italnak a receptjét. Ittam valahol és elhatároztam, hogy én is készítek majd hasonlót. Igen ám, csakhogy akkor nem volt még internet és a receptek lassabban cseréltek gazdát, mint manapság. A lényeg az, hogy megszereztem mégpedig a bodzapezsgőnek a receptjét. Hasonló módon készül, mint a bodza ital, de abba kell egy kis élesztő is. Ilymódon egy finom szénsavas üdítőitalt nyerünk, amit jól lehűtve ajánlatos fogyasztani. Nincs is kellemesebb és természetesebb üdítőital nyárra.
Szerencsém van, mert a szemközti oldalon lévő belső iskolaudvar tele van bodzával. Így nem kell messzire mennem hozzávalókért.

Hozzávalók:
- 8-10 szép nagy virág ( lehet több is )
- 1 kg cukor ( ízlés szerint még mehet bele )
- 8 l víz
- 3- 4 db citrom
- 1 db lime (elhagyható)
- 1 dkg citromsav vagy citrompótló
- 1 dl fehérborecet

Elkészítése:
A virágokat hirtelen vízsugár alá tartom, hogy az esetleges por és a bogarak eltávolodjanak belőle. A citromot, limeot felkarikázom és egy nagyobb edénybe az összes hozzávalóval együtt jól összekeverem.
Jó lenne üvegekben érlelni, de sajnos nekem csak egy db 5 literes üvegem van, én pedig 3x 8 litert készítek . Így fémből készült fazekakba állítom össze.
Kb 3- 4 napig érlelem minden nap többször megkavarva. Majd leszűröm és a hűtőbe tárolom tovább.
Elég sokáig eláll.
Az élesztős variáció úgy készül, hogy egy csipetnyi élesztőt teszek ugyanehhez a kompozícióhoz. Ott nagyon hamar beindul az erjedés. Szinte pezseg, amint megkavarom. Figyelni kell nagyon, hogy utána mibe teszi az ember, mert szó szerint robbanásveszélyes. Érlelés alatt nem szabad szorosan befedni csak egy tányérkával vagy egy kis vászonnal, hogy ne essen bele semmi.
Érdemes ásványvizes műanyag flakonba tárolni utána, mert az nem annyira balesetveszélyes, mint az üveg.
A tálaláshoz lehet mentalevelet használni, mert az kellemesen megbolondítja az ízét és hát a látvány is másként hat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése