2010. április 24., szombat

Szalagos fánk

Napok óta nyaggat Márk, hogy olyan csokis fánkot süssek, amilyent az iskolában lehet kapni.
Tegnap reggel úgy engedett el, hogy vegyek injekciós tűt és fecskendőt, hogy tudjuk belefecskendezni a csokikrémet.
Természetesen ez utóbbi elmaradt, mert az anyukájának nem volt türelme ilyesmivel babrálni. Meg egyébként sem hiszem, hogy ez lenne a módja annak, hogy a krém a fánba bekerüljön.
Szerintem ez így is ehető volt és akkor nagyon szerényen fogalmaztam. Ha kevésbé szerényen szeretnék fogalmazni, akkor szenzációs volt. Tényleg, őszintén ajánlom mindenkinek!!!
Le kell még írnom, hogy a háromszögű tányéron Bubinak szerettem volna kedveskeni három szivecskével, de sajnos eldeformálódtak sütés közben. Ennek ellenére értékelte igyekezetemet.













Hozzávalók:
- 60 dkg liszt
- 1 tk só
- 1 citrom reszelt héja
- 4 ek cukor
- 3,5 dl tej
- 4 tojásnak a sárgája
- rumaroma
- 1,5 tasak szárított élesztő
- 7 dkg vaj

Elkészítése:
Minden hozzávalót egyszerre bekészítettem a kenyérsütőbe és elindítottam a gyors programot. 22 percig dagasztotta. A dagasztási időt figyeltem és, amikor leállt, akkor teljesen kikapcsoltam a gépet, bennehagyva a tésztát, hogy keljen. 40 percig kelesztettem, majd kivettem egy lisztezett deszkára, kicsit átgyúrtam, kb 2 cm- re kinyújtottam és egy nagyobbacska szaggatóval gyönyörűen kiszaggattam.
Ismét 20 perc kelesztés. Közben egy nagy serpenyőben olajat hevítettem és a fánkocskáimat (miután az egyik felén a közepén az újjammal benyomtam) belehelyeztem. Fedő alatt 30 másodpercig sütöttem, a benyomott felével lefele. 30 mp után megfordítottam és a másik felét is kb ugyanannyi ideig sütöttem.
Szűrőlapáttal szalvétára szedtem ki, hogy az olajat leitassam róla.
Figyelem! Egyszerre nem érdemes sokat beletenni a serpenyőbe, mert sütés közben megnőnek.
Csokipudingot főztem, amibe egy tábla étcsokit is beleolvasztottam, hogy még finomabb legyen. Ezt helyeztem a kis kráterekbe, illetve barackízet és porcukorral megszórtam. Nyammmmmm.........

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése