2010. április 18., vasárnap

Répatorta más ruhában

Annak is ajánlom, aki nem szereti a répát, hiszen egyáltalán nem érződik benne az íze. Inkább egy finom mézes süteményre hasonlít. Nagyon sokáig nem próbáltam ki, mert nem tudtam elképzelni, hogy a zöldség a desszertben akár finom is lehet. Ha tudtam volna, hogy mire mondtam nemet.........
Úgy gondoltam, hogy most kis muffin formácskákat sütök belőle, mert úgy jobban néz ki és könnyebben is kezelhető.


Hozzávalók:
- 4 dl reszelt répa
- 10 dkg vaj vagy margarin
- 1,5 dl méz
- 10 dkg barna cukor
- 0,5 dl citrom vagy narancslé
- 2 db tojás
- 6 dkg áztatott mazsola
- 2,5 dl korpásliszt
- fél csomag sütőpor
- 1 csapott teáskanál fahéj
- 1 csipet szerecsendió
- 1 kevés rum esszencia
- 3 dl darált dió
- marcipán ízű cukotmáz
- ép dió
- cukor a karamelizáláshoz

Elkészítése:
A répát a legapróbb lyukú reszelőn lereszelem, a narancsot vagy citromot kifacsarom és a diót ledarálom. Innentől kezdve mindent egy mély tálban jól összekeverek. Egyetlen problémám, hogy én szemre teszem bele a hozzávalókat. Ha tehát valakinek másképp diktálná az ízlése, nyugodtan elvehet, hozzátehet dolgokat.
Kis muffin papírokba helyezem és úgy a muffin sütőbe.  Előmelegített sütőben közepes lángon kb fél óra alatt megsül. Ha nagyobb tepsiben sütöm, akkor kell 40 perc is, amíg elkészül.
A cukormázat kikeverem vízzel, ahogyan a recept írja és rákenem a még forró sütikékre. Karamelizált cukorba mártott dióval díszítem. Hát ez az a kategória, ami kivételesen egészséges is nemcsak finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése