2010. április 16., péntek

Bébirépás zöldbableves

Mint már írtam számomra a zöldbab megúnhatatlan. Mindenféle formában szeretem, szeretem, szeretem....
Hozzávalók:
- 50 dkg mirelit zöldbab
- 25 dkg mirelit bébirépa
- zöldpetrezselyem
- vegeta
- olaj
- 1 fej hagyma
- ecet

Elkészítése:
A hagymát apró kockára vágom és egy kevés olajon megdinsztelem. Egy kis pirospaprikával megszórom és felöntöm vízzel. Amikor fő a víz hozzáadom a babot és a répát és együtt is főzöm pár percig. Mirelitről lévén szó, jóval hamarabb megfő, mint a friss bab. Ugyanakkor mirelitet csak fövő vízbe szabad tenni és még fagyott állapotban. Egyébként ellágyul, ha főzés előtt kiengedem.
Ha kész, zöldpetrezselymet vágok bele és kevés ecettel ízesítem. Minden ételbe, amibe ecetet teszek, szórok egy gondolatnyi cukrot is. Sokkal jobban kihozza az étel ízét.
Ízlés szerint tejfölt is lehet tenni rá. Én biztos, hogy anélkül eszem, a fiúk meg tejföllel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése