2010. március 15., hétfő

Kenyér/ zacskós



Rég óta figyelem a szebbnél szebb zacskós kenyereket a neten. Sohasem hittem volna, hogy csupán az, hogy zacskóban sütöm meg a kenyeret, ekkora minőségbeli különbséget eredményez. Érdemes kipróbálni. Ropogós finom karéja lesz, amilyent csak kemencében lehet sütni. Erre vágytam már akkor is, amikor megvettük a kenyérsütőgépet, de azzal sajnos nem tudtam elérni ezt az eredményt.
 Hozzávalók:
- 55 dkg finomliszt
- 15 dkg rétesliszt
- 4 dl langyos víz
- 4 dkg margarin
- 2 kismérő só
- 1,5 kismérő cukor
- 2 csomag szárított élesztő
- késhegynyi aszkorbinsav vagy kk ecet

Elkészítése:
A hozzávalókat betettem a kenyérsütőgépbe és normál programon megdagasztottam. Amikor leállt a dagasztás, kikapcsoltam és hagytam 45 percig kelni. Utána kivettem a gépből, kicsit átgyúrtam, bevagdostam a tetejét és egy sütőzacskóba helyeztem, majd vissza az edénybe. A sütőzacskót egy kicsit lazára hagytam, hogy legyen helye a tésztának a növekedéshez. A végét pedig behajtottam a tészta alá. 60 percig kelesztettem, majd hideg sütőbe toltam és 60 perc alatt készre sütöttem. Az elején 300 fokon, majd levettem 250 fokra, a vége fele 200 fokra. Gázsütőm van.
Gyönyörű lett. Alig várom, hogy kihűljön, hogy megkóstolhassuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése