2010. február 6., szombat

Teljes kiőrlésű rozsos kenyér

A kenyér is az a kategória, amiből reményeim szerint többféle receptet is fel fogok majd tenni.
Higyjétek el, érdemes sütni otthon. Semmi nem ér fel a kenyérsütés illatával, amitől még a szomszéd nyálelválasztása is beindul. A nagyobb baj csak az, hogy a sajátunk is, és úgy járunk, mint tegnap este tíz órakor én. Amikor kisült a kenyérkém, nem bírtam ellenállni a csábításnak, leszeltem a ropogós langyos sarkát, megkentem fiiiinom padliszánkrémmel és koktélparadicsommal szépen teleraktam a pocit. Aztán meg csodákra várok....
Jól nézzétek, az edényfogót és az alátétet Marica készítette. Fantasztikus dolgokat művel. Csak csodálni tudom a patchworkjeit. Köszi Marica!!!!!!!!
 
Hozzávalók:
- 3 dl víz
- 30 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
- 30 dkg finomliszt
- 2 db héjában főtt krumpli
- 1 kk őrőlt kömény
- 1 csapott ek só
- 1 csapott ek cukor
- 4 ek olíva olaj
- egy és fél tasak szárított élesztő
- 1 egész tojás
- 1 tk ecet

Elkészítése:
Mivel gépben sütöm, ezért a sorrend nem mindegy. Először betöltöm a vizet, az olajat, az ecetet, majd rendre a lisztet, amit előzőleg megszitálok, a reszelt főtt krumplit, a fűszereket, sót, cukrot, őrőlt köményt, élesztőt, tojást. Beprogramozom az időt, 1 óra 58 perc alatt készül el ez a variáció.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése