2010. február 15., hétfő

Szúrfű, vérfű és cickafark

Ezeket a csodálatos gyógynövényeket én magam szedtem Marosfőn a Kárpátokban Isten hatalmas patikájából. A hegyoldalban található kaszálón " legeltem ". Elmesélni nem tudom az élményt, ami semmihez sem fogható. Olyan volt, mintha egy hatalmas gyógynövényboltban lettem volna. Hihetetlen illat , hihetetlen látvány és a hang...a természet hangja, csendje vagy zenéje? Nem is tudom.....

Ha nyugalomra vágyok, akkor csak becsukom a szemem és gondolatban ottermek. Higgyétek el, hogy nincs ahhoz hasonló.

A szúrfű (Origanum vulgare ) szenzációs gyulladáscsökkentő, nyugtató, köhögéscsillapító, étvágygerjesztő hatása van. Fűszernövényként is használatos. Vadmajorannának, oregánónak is hívják.
Régebben sárga festéket is készítettek belőle.

A vérfű (  sangiusorba minor ) jó vérzéscsillapító és hasmenés ellen is kitűnő. De használják salátákba, üdítőitalokba is.

A cickafarkfű ( achillea millefolium ) ezerféle bajra orvosság. Nyugtató, emésztést elősegítő, nőgyógyászati problémákra , étvágytalanságra, prosztatabántalmakra kitűnő. De nagyon jó görcsoldó, szemgyulladásra, fogínygyulladásra, felfázásra ülőfürdőként egyaránt használható.

Elkészítése:
Ugyanúgy készítem, mint bármilyen más teát. Mézzel és sok citromlével fogyasztjuk.
A cickafarkot pedig méz nélkül, cukor nélkül iszom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése