2010. február 13., szombat

Foltos palacsinta házi készítésű dzsemekkel

Kivételesen nem sütöttem mára semmi finomságot. Mivel egész héten tele voltunk süteménnyel, úgy döntöttem, hogy gyümölcs hétvége lesz.
Délelőtt azonban Márk úgy döntött, hogy meghívja a barátját. Bajba kerültem, mert elképzelhetetlen, hogy vendég úgy távozzon tőlünk, hogy nem kapott desszertet.
Gyorsan eldöntöttem, hogy Viki úrfi tiszteletére palacsintát sütök. Igen ám, csakhogy a palacsinta nem egy elegáns desszert. Így hát variáltam és foltos palacsinta lett belőle. Láttam már valahol hasonlót, de nem tudom, hogy hogyan készül. Próbálkoztam és ez lett belőle.
 
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 4 egész tojás
- 1,5 dl olaj
- só
- ásványvíz
- 1 kk kakaó

Elkészítése: 
A lisztet, tojást, olajat, sót jól összeturmixolom az ásványvízzel, hogy könnyű palacsintatésztát kapjak.
Egy kis edénybe kiveszek egy merítőkanálni tésztát és belekeverem a kakaót.
Felforrósítom a palacsintasütőt. Egy kevés olajjal kikenem az alját és azzal is forrósítom egy kicsit. Majd elkezdem kisütni a palacsintákat hagyományos módon. A különbség csak az, hogy miközben sül az egyik oldala, a másikra a  kakaós tésztából csöpögtetek. Amikor megfordítom szépen belesülnek a foltocskák is.
Általam készített eper- meggy és szilvadzsmmel küldtük lefele.
A szabályos pöttyök sütésének biztos van valami jó kis technikája. Ha valaki ismeri, szívesen venném, ha megírná. Ha mégsem, akkor hát kisérletezek tovább.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése