2010. február 15., hétfő

Árpagyöngyös improvizáció

Sokszor vagyok úgy, hogy nem kívánok semmiféle húst és nagyon nehéz eltalálnom, hogy mit egyek.
Ma reggel ezt álmodtam meg és annyira jól sikerült, hogy máskor is csinálok hasonlót. A baj csak az, hogy a fiúknál nem megy.
 
Hozzávalók:
- egy bögrényi árpa
- 15 db koktélparadicsom
- 1-2 nagy paprika
- 1 nagy fej hagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 db cukkini
- vegeta
- olaj

Elkészítése:
Én külön főztem meg az árpát kétszeres mennyiségű vízben. Vegetával fűszereztem és egy kis olajat is öntöttem hozzá. Az elején amíg felfő, nagy lángon majd leveszem takarékra és fedő alatt gyönyörűen megpuhul.
Közben egy másik edényben megdinsztelem a kockára vágott hagymát. Hozzáadom a csíkokra vágott paprikát, a feldarabolt cukkinit, paradicsomot és zúzott fokhagymát. Ezt is vegetázom egy kicsit. Nem kell sokáig sütni. Ha kész, összekeverem az árpával és már lehet is élvezni a hús nélküli finomságot.
Külön élvezet, ahogy roppannak a kis árpa szemecskék az ember fogai között.
Rengeteg nyomelem található benne. A szív és agyműködéshez elengedhetetlen. Az iegrendszerre nyugtató hatása an.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése