2010. január 30., szombat

Tarhonyás hús

Ez egy olyan étel, amit kéthetente legalább egyszer főzök. Nagyon "gyerekbarát" eledel.
Nem tudom, mások, hogy vannak vele, de nálunk nem éppen mindenevők a fiúk. És akkor finoman fogalmaztam. Vannak például főzelékek vagy más finomságok, amelyeknek esélyük nincs felkerülni a család étlapjára.
Hát a tarhonyás hús nem ezek közé az ételek közé tartozik. Hála Istennek ezt kivételesen mindenki egyformán szereti. Így én is nyugodt és boldog vagyok, mert mindenki elégedett.
 
Hozzávalók:
- 50 dkg csirkemellfilé
- 1 teáscsészényi jó minőségű tarhonya
- 3-4 db paradicsom
- 3-4 db paprika
- 1 nagy fej vagy két kis fej vöröshagyma
- olaj
- pirospaprika
- só, bors esetleg ételízesítő
- 3-4 csepp Piros Arany
- ha van 1-2 ek Ajvár paprikakrém

Elkészítése:
A hagymát, paprikát apró kockára vágom és megdinsztelem. Hozzáadom a kockára vágott csirkemellfilét. Sózom, borsózom és fedő alatt sütöm egy kis ideig. Amikor úgy látom, hogy a hús már majdnem kész, akkor beleöntöm az apró kockára vágott paradicsomot és én csak ezután szoktam paprikázni, nehogy megégjen.
A tarhonyát teljesen külön főzöm meg, mert egyben hajlamos vagyok odaégetni.
Tehát egy edénybe kis olajat töltök majd beleszórom a tarhonyát. Vegetázom és kétszeres mennyiség vízben fedő alatt puhára főzöm. Amíg felfő, addig maximális lángon, utána leveszem takarékra és fedő alatt kevergetés nélkül hagyom megpuhulni.
Nem marad más hátra, mint egyesíteni a két edény tartalmát. Még egy kis enyhén csípős Piros Arany vagy Ajvár és kész is. Bármilyen savanyúság dukál hozzá az uborkasalátától, a céklán keresztül a csemegeuborkáig vagy savanyított káposztáig. Nekem ecetes almapaprikával a kedvencem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése