2010. január 23., szombat

Habos rácsos linzer

A rácsos linzerek drága nagymamámat juttatják eszembe. Ha a nagypapa kedvébe szeretett volna járni, ennek egyik módja a rácsos linzer volt. Természetesen én másképp készítem ezt a varázslatos süteményt. Sajnos az ő receptje nem maradt meg, de az illata a hangulata azokat a csodálatos időket idézik fel bennem.
Hálás vagyok Istennek, hogy ŐT adta nekem!!!!! Családszeretetemet, hitemet neki köszönhetem. Tőle tanultam meg azt, hogy öröm a munka és boldogság, ha gondoskodhatunk valakiről.....és azt is, hogy ha jót teszünk valakivel, az nekünk sokkal de sokkal jobb, mint annak akivel tesszük......
Nem is folytatom, mert képes leszek elsírni magam.....

Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 25 dkg Rama margarin
- 20 dkg cukor
-  2 egész tojás
-  2 dl tejföl
-  1 csomag vaníliás cukor
-  1 csomag sütőpor
-  1 üveg baracklekvár
-  darált dió

Elkészítése:
A margarint a cukorral a tojásoknak a sárgájával, a vaníliás cukorral és a tejföllel jól elkeverem. Ezután a lisztet és a sütőport is hozzáadom. Nyújtható lágy tésztát kapok.
A tészta 2/3 részét fél cm. vastagságúra nyújtom és ezzel kibélelem a kikent kilisztezett tepsit. Erre jön a barack lekvár, amit bőven megszórok darált dióval.
A megmaradt tésztából vékony rudacskákat sodrok és rácsok formájában a tésztára helyezem.
A tojások fehérjét cukorral felverem és a tészta tetejére kenem.
Előmelegített sütőbe helyezem és kb. 25-30 percig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése