2020. április 18., szombat

Csokis- kókuszos- mézes krémes

Kinéztem az ablakon ma reggel, és arcon csókolt a tavasz :-)
Minden mezőt fű borít, és minden fát levelek...
Az öröm ruháját öltik magukra a gyümölcsfák, és csodálatos virágokat szülnek...
Leírják- e szavak a tavaszi fuvallat illatát?
Hozzávalók:
- 50 dkg. liszt
- 2 egész tojás
- 15 dkg cukor
- 2 és 1/2 ek. tej
- 2 ek. olvasztott méz
- 5 dkg vaj vagy margarin
- 1 kk. szódabikarbóna
- néhány csepp citromlé
- 1 kk. fahéj

Hozzávalók a krémhez:
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 5 dl tej
- 20 dkg cukor
- 20 dkg vaj
- 6- 7 dkg kókuszreszelék
- 8- 10 dkg minőségi étcsoki (fondühöz való holland vagy belga étcsoki)

Hozzávalók a csokimázhoz:
- 10 dkg étcsoki (fondühöz való holland vagy belga étcsoki)
- 3 dkg vaj

Elkészítése:
A tojást, a cukrot, a tejet, a mézet és a vajat gőz fölött 5 percig főzöm. Ha levettem a tűzről belekeverem a szódabikarbónát, citromlevet , fahéjat és az átszitált lisztet.
4 lapot sütök belőle a tepsi hátán.
Közben elkészítem a krémet. A tejet, cukrot, vaníliás pudingport megfőzöm. Ha levettem a lángról, belekeverem a vajat, majd két részre osztom a krémet. Az egyik felébe kókuszreszeléket keverek, a másik felébe étcsokit (még melegen)
Ezt követően szépen összerakom a sütikémet. Az alsó lapot csokikrémmel kenem meg, ráhelyezem a második lapot, amit a kókuszkrémmel vonok be, majd a harmadik lapon elsimítom a csokimázt. Ehhez előzőleg összemelegítem a csokit a vajjal.
Hűtőbe teszem néhány órára, esetleg egy éjszakára. Naggggyon fincsi!! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése