2018. december 19., szerda

Oreós kalács

Életünk legfontosabb sarokköve a család, ahol elszakíthatatlan kapcsolatok, és felejthetetlen élmények születnek. Az összetartozás élményét erősíthetik és szépíthetik a közös étkezések. Ne sajnáljuk hát az időt, az energiát az alapanyagot, a munkát tőle, mert a világ legszebb pillanatait teremthetjük meg ezáltal magunk és szeretteink számára.
Hozzávalók:
- 45 dkg finom liszt
- 1 tasak sütőélesztő
- 5 ek. cukor (mehet 6 is, ha édesebben szeretnénk)
- 1 egész tojás
- 2,5 dl habtejszín
- 1,5 dl tej
- csipet só

A töltelékhez: 
- 10- 12 dkg Oreo keksz
- 10 dkg vaj

- tojás sárgája a kenéshez

Elkészítése:
Az élesztőt kicsit megfuttatom kevés édes langyos tejben, majd minden hozzávalót beleöntök egy mély tálba és jól összegyúrom. (géppel is lehetséges)
Letakarva kelesztem kb 1 óra hosszat. 
Közben ledarálom az Oreo kekszet, összekeverem a szobahőmérsékletű vajjal. Ha a tészta megkelt, négy kis cipóra osztom, majd lisztes deszkán mindegyikből kis csíkokat nyújtok, melyeket megkenek az Oreos vaj keverékével. Figyelem!! Ez nem lesz egy könnyen kenhető massza. ezután feltekerem, mint egy bejglit, és vajazott tepsibe helyezem a rudakat egymás mellé. Én jobban szeretem külön rakni őzgerinc formába, mert akkor nem folynak szét, gyönyörűen megtartják a formájukat.  Ez alkalommal kuglóf formában sütöttem. Így is nagyon jól néz ki. Kelesztem még fél órát langyos helyen.Tojás sárgájával bekenem, és előmelegített sütőben 180 fokon 35- 40 percig sütöm. Ha gyorsan pirul a teteje, érdemes fóliával letakarni, hogy ne égjen meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése