2016. március 30., szerda

Kekszes krémes sütés nélkül

Egy férfi folyton arról prédikál a feleségének, hogy ha jobban szervezné a házimunkát, mindenre jutna ideje.
Egyik délután egyedül marad otthon, és gondolja, hogy majd ő bebizonyítja, milyen gyorsan meg lehet egy süteményt sütni. Néhány óra múlva becsönget a szomszéd:
- Mi újság, csak nem süteményt sütöttél?
- De igen, aztán még megpucoltam a konyhaablakot, elmosogattam, lemostam a falakat, kimostam a függönyt, és még le is zuhanyoztam.- válaszolja a férj kimerülten.
- És hogy- hogy ilyen nagy munkába fogtál?- kérdi a szomszéd.
- Hát az úgy kezdődött, hogy a sütemény alapanyagait beraktam a turmixgépbe, és elfelejtettem rátenni a tetejét.
Hozzávalók:
- 1 doboz vagy egy zacskó 3 dl- es habtejszín
- 2 zacskó vaníliás pudingpor- hidegen kavarható
- 8 dl tej
- háztartási keksz (én 1 kg- os csomagot vettem, maradt még meg belőle)

Mázhoz:
- 3 ek tej
- 22 dkg porcukor
- 5 dkg vaj
- 3 ek kakaó (keserű)
- csipet só

Elkészítése:
A pudingot elkeverem a tejjel habverővel, a habtejszínt felverem kemény habbá, majd a két masszát óvatosan összeforgatom.
A tepsi alját kitapétázom a keksszel. Ha lehet négyszögletű kekszet veszek, mert a kör alakúak nem passzolnak rendesen. Erre öntöm a krém felét, elsimítom, majd ismét egy sor keksz következik. Erre jön a maradék krém, amit keksszel borítok be.
A mázhoz a hozzávalókat elkeverem és egy spatula segítségével rákenem a felső keksz rétegre.
Minimum 6- 8 órát pihentetem a hűtőben, de ideálisabb egy egész éjszakán keresztül bent hagyni, hogy a keksz kellőképpen megpuhuljon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése