2022. május 11., szerda

Milka torta

Mint már említettem ez a hétvége a rétesekről szól. Ajánlom mindenkinek, mert gyorsan elkészül és nagyon finom!
Elővettem az antik ezüst és üveg kombinációjából készült tálcámat is. Ha jól emlékszem Babu nénié volt, amit aztán Sanyiéknak adott. Én tőlük kaptam. Irénke emlékére ma ezen kínáltam a mákos- meggyes rétesemet.
Szívesen emlékszem az együtt töltött órákra, a vendéglátásaira, a finomságaira.
Nem csak szép és okos nő volt, de kreatív, szorgalmas, jó háziasszony. Az otthon melegét mesterien táplálta, amit a szűk családján kívül,  a vendég is megtapasztalt mihelyt betette lábát a házába.
Hálás vagyok Istennek, hogy megismerhettem, hogy része volt az életemnek! Különleges és értékes ember volt.

 

 

Hozzávalók:

- 20 dkg Milka csoki (a legfinomabb, ha 10 dkg étcsokiból és 10 dkg Milka csokiból készítem)

- 2 ek. minőségi keserű kakaópor

- 12 dkg vaj

- 10 dkg porcukor

- 3 db egész tojás

- 2- 3 ek. liszt

- csipet só

Elkészítése:

A csokit mikróban megolvasztom vigyázva nehogy megégjen.  A tojások sárgáját kikavarom a vajjal és a cukor egy részével. Hozzáadom az olvadt csokoládét, majd a lisztet, és legvégén az egy csipet sóval és maradék porcukorral felvert tojásfehérjét. Vajazott sütőpapíron közepes méretű kerek formában, előmelegített sütőben (180- 200 fokon)  15- 20 percig sütöm. Kívül ropogósnak, belül majdnem ragacsosnak kell lennie. 

Tetejére kis tejszínnel elkevert Milka csokit kenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése