2014. március 25., kedd

Zabkása

Jó pár évvel ezelőtt Vilmos herceg (tizenévesen)Tibetben táborozott. Ezzel eddig semmi gond. Akkor kaptam fel a fejemet, amikor azt olvastam, hogy reggelire ő készített zabkását a kis csapat számára. Akkoriban én még nem kóstoltam zabkását, és ahogy elképzeltem, hát........nem volt igazán vonzó számomra. Sokszor eszembe jutott Vilmos herceg, hogy miért nem is evett finomabb reggeliket, hiszen megtehette volna. Most már tudom, hogy a legjobb választás volt.
A készítésről pedig csak annyit, hogy megemelem a kalapomat előtte, illetve a szülők előtt, hogy ilyen nevelésben részesítettek egy királyi csemetét. Érdekes egy életre nevelő tábor lehetett, hiszen a szanitereket is a tinédzserek tisztították, ami alól Vilmos herceg sem volt kivétel.
Lám lám, az egyszerűség, a munka, a mások szolgálata királyi körökben sem megvetendő.
Hozzávalók:
- 1/ 2 bögre zabpehely
- 1 bögre tej (lehet kicsivel több is ízlés szerint)
- csipet só
- 2 tk cukor

Elkészítése:
A zabpelyhet kétszeres mennyiségű tejben egy csipet sóval és kevés cukorral 10 perc alatt lassú tűzön megfőzöm. Friss- vagy aszalt gyümölccsel tálalom langyosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése