2013. december 8., vasárnap

Ír vajas- tökmagos falatkák

A Gutenberg utcai cukrászdában ettem belga vajas falatkákat. Nagyon különleges, finom íze van, Látványra hasonlít az én falatkáimhoz. Sajnos belga vajat nem találtam sehol, így maradt a Kerrygold aranysárga színű ír vaj, ami szintén kiváló minőségű, páratlan lágyságú és aromájú vaj. A csodálatos zöld legelő minden varázsa benne rejlik. És ezt most nem azért írom, hogy nagy szavakat használjak, hanem, mert tényleg így van. Írországi kalandjaim során, gyakran csodáltam a békésen legelésző, nyugodt teheneket. Ott még a fű is zöldebb és zsengébb, mint bárhol máshol. Gondolom a stresszmentes legelészés, a szennyeződésektől mentes táplálék az oka annak, hogy ezek a tehenek csúcs minőségű tejjel ajándékoznak meg bennünket.
A Kerrygold nevű ír vajat exportra készítik, így közel 30 éve Németországot is ellátják vajjal. És most kapaszkodjatok meg: az összes német vaj márkát leelőzi. :-) Nem olcsó vaj, de a többi sem olcsó, és kínlódik vele az ember.
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 22 dkg vaj (én Kerrygold eredeti ír vajat használtam)
- 1 csomag friss élesztő (kb 3 dkg)
- 3 tojásnak a sárgája
- 1 pohár tejföl
- só ízlés szerint (nem finom, ha nagyon sótlan)

Elkészítése:
Az élesztőt egy pici tejben egy mokkáskanálnyi cukorral megfuttatom. A lisztet a vajjal eldolgozom. Hozzáadom a tojások sárgáját, a sót, a tejfölt és a megfuttatott élesztőt. Jól összegyúrom, majd letakarva egy tiszta konyharuhával megkelesztem. Utána lisztezett deszkán kb 1 cm vastagságúra nyújtom és kb 3X 2 cm-s téglalapocskákra vágom mégpedig a pizzaszeletelővel vagy a derelyevágóval.
A tetejét megkenem enyhén sózott tojássárgájával, de aki spórolni akar, az egész tojást felverheti egy kis sóval és azzal keni meg. Tökmagot szórok a tetejére és mehet is az előmelegített sütőbe. Gyorsan megsülnek, mert aprókák.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése