2013. május 1., szerda

Fűszeres stanglik

Úgy tűnik , hogy az édes sütikről lassacskán áttérek a sósakra. Bevallom, nem kevésbé veszélyesek ezek sem. Könnyen kialakulhat függőség ebben az esetben is. Máris nagyon szeretem, és azt hiszem, hogy meglehetősen gyakran fogok ilyet sütni. A receptet a Szamóca oldalán találtam, és kb 3 vagy négy hete sütöttem.
 
 

Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 3 dl tej+ lehet még keveset hozzáadni, ha szükséges
- 10dkg vaj a tésztába+ 10 dkg vaj a töltelékbe
- 3 dkg élesztő (egy kocka)
- 1 tk cukor
- 1tk só a tésztába+ 1 tk só a töltelékbe
- 2 gerezd fokhagyma vagy 1 gerezd fokhagyma+ 1 kocka fokhagyma ízvarázs
- 1/2 tk őrölt pirospaprika
- 2 csipet őrölt fehér vagy fekete bors
- 7- 10 dkg reszelt trappista sajt

Elkészítése:
Az élesztőt a  3 dl langyos cukros tejben megfuttatom. A mély tálba szitálom a lisztet, ehhez adom a megfuttatott élesztőt, 1 tk sót, 10 dkg puha vajat. Az egészet jól összedolgozom és 1/2 órát kelesztem.Ha túl kemény, lehet még hozzáadni tejet.
Ezalatt a megmaradt 1 tk sót, a préselt fokhagymát, az összemorzsolt fokhagyma ízvarázst, a pirospaprikát, a borsot és a reszelt sajtot összekeverem.

A megkelt tésztát 5 mm vastagságú téglalappá nyújtom. Megkenem a maradék 10 dkg puha vaj harmadával, és megszórom a fűszeres sajt harmadával. Ezután a téglalapomat összehajtogatom először balról jobbra középig , aztán jobbról balra, illetve fentről le középig és lentről fel. Konyharuhával letakarva még negyed órát kelesztem, aztán még kétszer megismétlem az előző kinyújtást, kenegetést szórást a maradék vajjal és főszeres sajttal.
A végén kinyújtom kb 5 mm vastagságúra téglalap alakúra. Kb 10 cm hosszúságú ás 1, 5 cm szélességű csíkokat vágok belőle. A csíkokat megcsavarom és vajjal kikent sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem. 15 percig kelesztem még, aztán előmelegített sütőben 200- 220 fokos sütőben alsó- felső légkeveréssel aranybarnára sütöm. Nem kell nagyon megégetni. A hőfokot mindenki maga állítsa be, hiszen ahány sütő annyi féle. Én két tepsivel sütöttem egyszerre.
Langyos- ropogósan a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése