2013. május 20., hétfő

Fehérpiskótás- diós- kávés szelet

Az élet csodálatos ajándéka. Igazi különlegesség. A dió és a kávé ízének harmóniája különleges egyveleget alkot. Az ember akaratlanul is elgondolkozik azon, hogy is tudott élni eddig nélküle.


Hozzávalók:
- 10 tojásnak a fehérje
- 1 késhegy só
- 10 ek porcukor
- 5 ek liszt
- 25 dkg vágott dió
A krémhez:
- 10 tojásnak a sárgája
- 25 dkg cukor
- 1 késhely só
- 4 ek neszkávé
- 40 dkg vaj vagy margarin
A tetejére
- 7 dkg étcsoki, de be lehet vonni tejszínhabbal is, amibe előzőleg porrá őrölt neszkávét keverek

Elkészítése:
A tojások fehérjét kemény habbá verem egy csipet sóval és a cukorral. Hozzáadom a vágott diót és a megszitált lisztet. Könnyedén összekeverem. A massza egyik felét egy vajazott sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöm (kb 30X 35 cm). Előmelegített sütőben hozzávetőlegesen 20 perc alatt megsütöm. Akkor van kész, ha a teteje enyhén "berozsdásodik". Én egyszerre tettem be a két tepsit, és alsó- felső légkeveréssel sütöttem
Egy vastag aljú edényben kézi habverővel felverem a tojások sárgáját a cukorral és pici sóval. Hozzáadom a neszkávét, amelyet néhány csepp vízzel feloldok előtte. Kis lángra teszem, és folyamatos kevergetés mellett (habverővel) krémmé sűrítem. A vajat vagy margarint akkor adom hozzá, amikor kihűl a főzött krém. Jól összekeverem kézzel vagy elektromos habverővel.
A lapokat hosszában kettévágom, így négy lapom lesz. Mindegyiket megkenem krémmel.Ízlés szerint dekorálom. Most étcsokit reszeltem a krémmel bevont tetejére.
Érdemes hűtőbe tenni 2- 3 órára kínálás előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése