2013. április 1., hétfő

Nyuszi kalács

Limarától vettem ezt a szenzációs Hokkaido kalács receptet. Húsvét vasárnapi ebéd alkalmával lettek feltálalva. Mindenki tányérjában egy szalvétán várták éhes gazdájukat. Bátran ajánlom mindenkinek a receptet. Nem fontos nyuszit formázni belőle, fonott kalácsnak is kiváló.

Hozzávalók:
- 2 dl habtejszín
- 2 dl tej (szükség esetén lehet még egy keveset adni hozzá)
- 1 tojás
- csipet só
- 2 ek burgonyapehely (nem baj, ha nincs, liszttel is lehet helyettesíteni)
- 3 ek cukor
- 60 dkg liszt
- 3 dkg élesztő

Elkészítése:
A tejet meglangyosítom egy kicsit. Feloldom benne a cukrot, és belemorzsolom az élesztőt. Megfuttatom. Közben előkészítem egy mélyebb tálba a többi hozzávalót. Kézzel vagy géppel megdagasztom a tésztát, majd letakarva a duplájára kelesztem.
Lisztezett deszkára borítom, és hat egyenlő részre osztom. Minden darabot félbevágok, és kinyújtom téglalap formájúra, majd a hosszabbik oldalánál feltekerem mindkettőt.
Két egyforma rudat készítek ily módon. Merőlegesen kereszt formában ráhelyezem egyiket a másikra.( nem középen, hanem a rúd felső végénél) Az alsó rudat majdnem félig bevágom. Azok lesznek a fülei a nyuszinak. A felsőt kicsit meggörbítem kifli alakban, majd az alsó bemetszett nyuszifüleket visszahajtom. A szemeknek aszalt vörösáfonyát használtam, de megteszi a mazsola is. Az orránál egy kés nem éles felével benyomom egy kicsit. Sajnos a kelés következtében eltűnt a mélyedés. Megkenegetem tojássárgájával.
Sütőpapírra helyezem, és kelesztem még, amíg a sütő átmelegszik.
180 fokos előmelegített sütőben alsó- felső légkeveréssel 15- 20 perc alatt készresütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése