2013. április 25., csütörtök

Almás pite "Macskafalatok" módjára

"Macskafalatok" módjára is kipróbáltam a megunhatatlan almás pitét. Nem mindig vagyok híve a változatosságnak. Almás pitéből is a régi megszokott ezeréves receptem a legmenőbb, ami nem azonos a nagymamám almás pitéjének a receptjével. Ő kelt tésztából készítette, ami nem tartozott a kedvenceim közé. Főleg másnaposan. Egy omlós tészta másnap is ehető, de a kelt tészta valahogy már nem az igazi.
Ennek ellenére szeretettel gondolok rá minden egyes alkalommal. Valahányszor almást sütött, mindig nagyobb adag tésztát gyúrt Kelés után elvett belőle, és lapótyát sütött az én drága nagypapámnak Gyurinak. A lapótya ahogyan én emlékszem, hasonló volt a fánkhoz illetve a lángoshoz. Nagymamám kevés olajon megsütötte, majd kristálycukorral megszórva tálalta. Nagypapámnak ez egyik nagy kedvence volt.
Hozzávalók:
- 25 dkg vaj vagy margarin
- 40 dkg liszt
- 12 dkg cukor
- 1 tojás sárgája
- 1 /2 citrom leve és héja
- 1 csomag sütőpor
- 1- 2 ek tejföl

A töltelékhez:
- 2 kg alma
- cukor
- fahéj

A szobahőmérsékletű vajjal elmorzsolom a lisztet, hozzáadom a többi hozzávalót, és ruganyos tésztává gyúrom. Két részre osztom. Az egyiket kinyújtom, és egy közepes méretű tepsi aljára fektetem. Megszórom vékonyan háztartási kekszporral. Az almát lereszelem, kicsavarom a levét, és ráhelyezem a kekszporral megszórt lapra. Ezután megszórom fahéjjal és cukorral, majd befedem a másik kinyújtott lappal. Tojássárgájával megkenem, villával megszurkálom, hogy gőznek legyen hol távoznia, majd előmelegített sütőben kb 40 perc alatt megsütöm.
Az egészség jegyében maradt porcukor nélkül a teteje, de aki teheti szórja meg, mert sokkal esztétikusabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése